På tisdag morgon kl. 5.20 var det uppställning utanför gamla busstationen i Nykarleby med destination Helsingfors via Vasa Solf m.fl ställen för att plocka upp folk och vidare till hamnen och Viking Mariella inför Forumet för kyrko och fastighetsbetjäning.



Väl framme i den egna hytten, en 4 personers hytt all just for me, var det dags för föreläsning.
Men eftersom den garanterat skulle tråka ut alla er läsare hoppar vi till nästa punkt i programmet, middagsbuffén!

Riktigt ok käk på skutan. Kan väl inte påstå att det var en kulminarisk smakupplevelse direkt men proppmätt blev man ju...
För , givetvis, måste man skyfla in mer än man egentligen orkar.
Märkligt fenomen det där. 
Men middagssällskapet var både trevligt och underhållande.

Efter middagen var det fritid!
Woopwoop P A R T Y !
Hä hä, nä nä  !
Just kiding, nu trodde ni allt ni skulle få läsa något smaskigt om  värdinnorna/kyrkvaktmästare goes bananas på båten.

My lips are sealed. 


Natten blev minst sagt omtumlande.

Mer för endel och mindre för endel av oss....

Det blåste nämligen 18 m/s ute på påtten...
Häftig känsla att ligga i sängen och plötsligt lyfter man ur den och faller sen ner tillbaka med en duns 😁
Blev att hålla i sig tills man somna!
Jag sov som en liten gris.

Onsdag började med sjöfrukost innan vi kom i hamn i Stockholm. Sen bar det iväg på studiebesök till Santa Klara kyrka och Skogskyrkogården.
Det sistnämnda var riktigt intressant och nu kan jag kryssa av det från min "to do" lista. 

Jag bara älskar Stockholm.
Staden,ljuden och dofterna.
Doften av tunnelbanan.
Barndomsminnen ❤

Tillbaka ombord var det en föreläsning på schemat innan vi igen åt oss fördärvade på buffén.

Efter matorgien som blandades med mycket skratt, jag skrattade faktist så tårarna rann och DET är länge sen sist, blev det att lyssna på husbandet !
Wohoo! Klackarna i taket liksom!
I'm the queen of the dancefloor 🤘🏻🤘🏻 
TACK till sällskapet som orkade med mitt dansande!
Tack Tack Tack!

4 timmar, nemas problemas! Tror att ridning nog är motion i alla fall (sarkasm). 

Nattsömnen var god men hjälp jag var en sliten liten halvfet tant på morgonen... och ännu igår... och ja idag också 😁

Frukosten på torsdag morgon petades in med mycket kaffe och sen var det att packa ihop sina penaler och ställa sig till bussen när vi kom iland.
Och NEJ till er som tror jag hade krapula.
Jag dricker NADA drycker med % i.


Trodde bussresan hem skulle bli lång, vilket den ofta blir när man är lite trött, men den gick i ett huj i det glada och trevliga sällskspet!
Hade med mig två böcker och hade lugnt räknat med att läsa ut båda men nehej då, kom halvvägs i den första.
Nu var det ju inte för att boken var dålig utan sällskapet var betydligt skrypare än boken 😁

Tack S,C,M och ja ni vet vem ni är. 

Tack och förlåt.

P.S Jag är inte så galen som jag verkar... tror jag. Eller vänta nu... Jo det är jag nog. D.S

Over and Out
Peace

Sankta Klara kyrka