Och kanske ÖT ska sluta publicera hans insändare?
 
Jag tycker inte att det längre handlar om yttrandefriheten i det här fallet, nu är det nog mera att någon på tidningen vill gotta sig i ett ordkrig mellan flera parter.
Jag blir bara så arg. NEJ arg är för lite! Jag blir stört arg.
Att dessutom påstå att Kristian Nymans insändare inte skulle vara riktade till homosexuella utan till Biskopen är ju ren bullshit!
Han påstår ju att homosexuallitet är en synd och att de förtjänar evig död!
Det är ju inte Biskopen han anser  förtjänar det utan människor som inte har samma inrutade snäva syn på världen som honom,människor som älskar och är sanna sig själva och vågar stå för det.
Skulle det inte vara en större synd att leva sitt liv i lögn bara för att passa in i ramarna i Kristian Nymans bok (hans "bibel")?
En bok han bara väljer vissa delar ur.... Delar som passar honom och hans synsätt.
 
I mina ögon är han verkligen inte en god kristen.
Hur kan man dömma andra människors liv på det sättet och i samma meningar dömma dem till evig död?
Hur kommer det sig att han stör sig så på det?
Han har väl inte ont av hur andra människor väljer att leva sitt liv?
 
Eller det tycks han ju ha eftersom han gång efter gång måste skriva insändare.
Hur skulle det vara om han istället gick ut och gjorde en god gärning om dagen istället. KN tycks ju ha alldeles för mycket fitid. Vet flera missionsällskap som behöver hjälp i sitt arbete....
Nej men det går väl inte för sig, det är ju mycket lättare att sitta bakom skärmen och spy ur sig galla över människor som vars enda "brott" är att ÄLSKA varandra.
 
Något som hela tiden framhålls i tid och otid när det predikas om Gud och Jesus, är ju hur de älskar ALLA!
Då är det väl inte KN's sak att sitta och dömma andra människors liv och leverne.
Mig veterligen sitter han vare sig på Guds högra eller vänstra sida och kommer knappast att bli insläpt av St Pär om han fortätter som han gör.
 
Det skär i mitt hjärta för alla kristna homosexuella som måste få sån dynga, som tex KN och flera andra trångsynta personer skriver, över sig hela tiden. Som DÖMS av sina trossystrar och bröder!
Fy skäms alltså, kallas sig kristen och bete sig som på 1500-talet när de trodde att häxor flöt och man brände häxorna på bål.
 
 
ALLA människor ÄR LIKA MYCKET VÄRDA oavsett om de ser ut som en smurf, är homosexuell, heterosexuell eller grön i skinnet !
Hur svårt kan det vara att förstå att ALLA människor ska ha SAMMA RÄTTIGHETER?
 
Hur skulle det se ut om vi INTE blivit matade med boken om gud & co, om alla fått leva efter sin känsla och inte vad som matats åt oss med modersmjölken sen boken plitades ihop av nån gubbe för sisådär nåt 1000 år tillbaka...? Har ni tänkt på det? Det var ju då myten om att man och kvinna är det enda rätta uppstod!
 
Att vara homosexuell är lika rätt som att vara heterosexuell,bisexuell eller fast osexuell.
PUNKT.
 
Jösses jag är lyckligt lottad som växt upp med en mamma som kunde tänka själv och stod för vad hon kände och tyckte! Min värld är så mycket större ♥♥
Skulle jag tvingas leva i skuggan av vad som står "boken" skulle jag dö!
 
 
 
Over and Out!
No peace åt vissa men PEACE och all kärlek till alla er utsatta ♥♥
 
 
Mamma, tack för allt du lärde mig.
Tack för att du lät mig bli mig.
Idag slog saknaden till som en knytnäve i magen.
 
Jag älskar dig ♥