Ja ser ni, jag är tydligen en hejjare på detektivarbete.
Kanske ett framtida yrke?
Miia's Detektivbyrå till er tjänst. Låter väl inte så illa va?!
Eller så råkade jag bara ha svintur i morse...

Nåja till saken nu då.
En stallkompis har haft en aningen otur med sitt hästköp och rent ut sagt blivit bedragen av en oärlig hästsäljare
Hon fick med sig hem en ponny som är livsfarlig.
Säljaren har inte gått att få tag på via telefon, men efter att Lindas pappa sms:ade att att hon lämnar tillbaka ponnyn så kom det som svar att hon sålt alla sina hästar och är på resa flera veckor. De har upprepade gånger försökt ringa henne igen men säljaren vägrar svara.
(En annan ponny har ändå legat ute på annons på nätet från samma säljare )

Fick tips av Lindas syster att det finns ett par videon på ponnyn på Youtbe så jag knappade in ryttarens namn och skickade ett meddelande på FB åt henne.
Fick inget svar för meddelandet åkte ju givetvis i övrigt mappen . Så efter ett par dagar kollade jag via nätet var tjejen bodde.
Eftersom jag har morbror i Karlholmsbruk och följer bloggen mylifeandbrian.blogg.se där tjejen som skriver bloggen ,Linda Andersson,bor i Gävletrakten så drog jag slutsatsen att hon som tävlingsrider borde veta vem tjejen som rider ponnyn på videon är eftersom den tjejen också tävlar på hög nivå.

Jag skickade dåett meddelande till henne här på FB och Linda visste vem Pernilla var och kontaktade henne åt mig!
TACK Linda för hjälpen!

Tjejen som red på videon gav mig sitt telenummer så jag fick ringa och prata med henne där hon förklarade hur läget verkligen är med den ponnyn!
Var så skönt att få bekräftat misstankarna.
Pernilla sms:ade också säljaren och pratade med säljarens pappa! Effektivt sms , helt klart !
Så lång har ingen här kommit med säljaren fast de försökt sedan 22 april!!

Stort Tack för all hjälp Pernilla!
Svenska hästtjejer är helt enkelt super!
 
Nu är det bara att hålla tummarna att säljaren fattar att det är allvar,
 
Enligt vår hovslagare som sms:ade Linda vid stallet idag så lär detta inte vara första gången säljaren lurat köpare och sålt en sådan här ponny...
Är vi förvånade?
Nej.
 
 
Fotot är ju inte på ponnyn utan på min egen bråkstake Sam :)
 
 






Over and Out!
Peace ♥♥