Om du kan satsa på elitnivå beror helt på ridbyxstorleken...

Eller gör det...?
 
Hittade via Elvstrands.se ett lite ogenomtänkt inlägg från en annan blogg som ni kan läsa  HÄR.
Hon skriver bland annat följande:
När det blev sånt jävla rabalder runt mig och Ebba kände jag mig förvånad. Vi är två vältränade, sunda tjejer med höga mål som kräver vältränade kroppar. Det väver in lite i gårdagens inlägg om ärligt kartläggande. Att Horsemeup vill synas med modeller som satsar på sporten de vill sälja sina produkter till är inget konstigt. Men en satsning inom den här sporten är inte choklad och storlek 44. Nu direkt tänker jag ”gud, kan jag skriva det….?!”. MEN JA. Varför ska man ses som ”skön” om man festar kvällen innan tävling – men som en dålig förebild om man är öppen med att en vältränad kropp utan övervikt i form av fett är en förutsättning för att lyckas? Det finns ingen på elitnivå med storlek 44 i ridbyxor – hur kan man blunda för det? Sedan är jag väl medveten om att alla inte vill satsa mot elitnivå och jag kunde inte brytt mig mindre om andras klädstorlek, men SPORTMÄRKEN vill givetvis synas med de som väljer att satsa inom sporten, och gör man det så ingår det att träna och underhålla en vältränad kropp. 
 
Emma Elvstrand och Susanna Lundgren har båda skrivit väldigt bra inlägg om det plumpna blogginägget.
 
Jag satsar inte på elitnivå vilket inte heller majoriteten av ridbyxanvändarna/ ridbyxköparna gör.
Om jag gjorde det skulle jag tydligen vara den första i universum med ridbyxstorlek 44 som gör det om man ska tro Linn Olsson som skrivit inlägget.
Men snälla nån alltså.
Bara för att man har storlek 44 och gillar choklad betyder det ju inte att man inte kan vara vältränad och satsa på sin ridning, en stor del av oss rider för vårt egen höga nöjes skull, för att det är roligt och för att det får oss att må bra.
 
Så hur bra är ett sånt där blogginlägg då som reklam för Horsemeup?
Givetvis vill företaget ge ett vackert ansikte utåt, precis som alla andra företag som vill sälja sina varor, men nån måtta på dumheterna får det väl ändå vara.
Hur många ryttare på elitnivå köper sina ridbyxor på Horsemeup?
Chanserna att majoriteten gör det är nog tyvärr ganska liten.
Kanske företaget borde tänka till lite nästa gång innan de anlitar jyst den modellen med tanke på hennes uppfattning om världens ridbyxanvändare.
 
 
(Bilden lånad från nätet)
Over and Out!
Peace ♥♥