Måste börja med att häva ur mig lite ris!
Varje år har vi här i Nykarleby nordens största skrotmarknad, Juthbacka marknaden, med uppskattningsvis 40.00 besökare fördelat på 2 dagar i stora drag.

Japp,alldeles riktigt för er som inte besökt Juthbacka marknaden,det är tjockt med folk på relativt liten yta!

Något som jag inte får in i min skalle är varför en del (hund?)människor ska envisas med att ha med sina små pälsklingar på marknaden bland allt folk?!?!
Hur i hela friden tänker man?

Jag tänkte själv trampa ner en liten brun dvärgpudel stackare som for omkring mellan folks ben i sitt flexikoppel medans ägarna vimsa omkring och hade noll koll!

OM man nu ABSOLUT måste ta med dom små liven BÄR dem då i folkmassorna!

Nå nog om det!

Nu till dagen rosor!
Igår när vi red ut så träffade vi på ,igen, en av de många foderbilarna som kör på vägarna här omkring.
Killen som körde såg oss på långt håll,bromsade in och stannade foderbilen ca 50 meter ifrån oss!!
Alltså va då respekt för sina medtrafikanter liksom!
Jag vinkade åt honom att han nog kan komma körande så han smög förbi oss lugnt och fint.

Så i morse ringd jag till Torp Frys' logistikchef och skröt på chaufförerna i den grön målade foderbilen.
Logistikchefen lät lite underlig på rösten (inte på något sätt defensiv utan mer "Ouh shit,vad har de nu ställt till med" ) först när jag, efter att jag presenterat mig och frågat om det är han som har hand om foderbilarna, började med "De här,vi var och rid i går kväll efter Rijfsvägen...."
 
"Jaaaaa?!?" svarade han
Jag fortsatte med "Du ska tacka chauffören som visade respekt för oss ryttare och som stannade 50 meter framför oss när han såg att vi kom ridande emot och sen när vi vinka att han kan komma så körde han så försiktigt förbi! Och dessutom ska du tacka honom som körde förra veckan på torsdag kväll samma rutt,han var lika måna om oss! "
"Oj vad roligt att höra,det ska jag meddela dem!" svara logistikchefen med betydligt gladare ton på rösten!

I think I made someones day :) :)

 BTW kan man liksom bli snyggare än vad Sam är i sitt WIST Design pannband?? Noup I do not think so!
 
 
Over and Out
Peace ♥♥
 
//Trollungen